Thursday 15 May 2014

Berapa Lama Blog Ini Bertahan?

Saya sendiri tidak tahu jawapannya, Allah saja yang tahu. Blog saya tak ramai pengunjung pun, dan saya tidak peduli dengan pengunjung. Walaupun seorang, saya berterima kasih pada Allah, walau sejuta orang, saya berterima kasih pada Allah, walau tak seorang pun yang membaca blog ini, saya berterima kasih pada Allah.

Setelah beberapa kali menyemak senarai negara pengunjung, yang agak pelik kepada saya, kerana kebanyakkan pengunjung datangnya dari United States. Adakah orang Islam di sana lebih ramai yang berminat dengan ilmu mengenal Allah? Adakah kerana mereka ini mempunyai akal dan rasa ingin tahu yang tinggi? Kenapa tidak ramai Islam di Malaysia yang berminat dengan ilmu mengenal Allah? Allah sahaja yang tahu. Terima kasih kepada orang Islam di United States kerana melayari blog ini.

Oleh kerana saya tidak tahu bila blog ini akan ditutup, saya meminta anda yang membaca blog ini dapat menyalin semua ilmu ini untuk disebarkan. Tidak perlu meminta izin saya untuk disebarkan ilmu ini, kerana ianya bukan ilmu saya pun. Saya tidak berilmu dan tidak pernah mempunyai apa-apa ilmu. Ianya milik Allah dan akan kembali kepadaNya jua. Selagi hayat di kandung badan, selagi itulah ilmu Allah ini harus terus tersebar dan disebarkan. Itu tugas kita yang menjadi khalifah.

Saya berkata begini kerana saya tahu dan faham tentang ilmu ini, ilmu ini memang telah lama wujud, cuma kewujudannya tidak dapat diterima oleh semua orang, tidak dapat difahami oleh semua orang. Mereka yang terpilih sahaja Allah bukakan segalanya dan memahami segalanya. Mereka ini cuma ingin mengajar orang lain kenal Allah sekenal-kenalnya seperti engkau kenal jari jemarimu dan seperti engkau kenal setiap inci tubuhmu. Oleh kerana ilmu ini sangat sukar dan sangat susah untuk difahami oleh manusia biasa, maka ilmu ini tidak begitu dikenali umum. Ilmu ini dikatakan sesat, murtad dan macam-macam lagi. Mungkin nanti saya akan disuruh mengucap dan bertaubat nasuha kerana ilmu ini.

Selagi blog ini belum tersebar luas dan menyebabkan panik dalam masyarakat, saya minta anda yang membaca blog ini agar menyimpan, menyalin laman blog ini dan sebarkan lagi. Mungkin Allah akan fahamkan kepada meraka yang ingin mencariNya dengan tulisan ini. Mungkin dengan tulisan ini akan ada manusia lain diluar sana yang mengenal Allah, tahu yang mereka tidak keseorangan dalam mengenal Allah, dan mereka tahu ada insan lain yang Allah telah beri kefahaman tentang Allah sebagaimana yang mereka faham tentang Allah. Supaya mereka tahu rahsia Allah itu Allah telah bukakan kepada ramai orang. Kadangkala aku ingin sangat mengetahui apakah perbualan wali songo tentang Allah? Apakah yang mereka sering bincangkan tentang Allah. Mesti seronok kalau dapat bersembang tentang Allah secara beramai-ramai dari mereka yang kenal Allah.

Mungkin akan sampai satu masa bila blog ini sudah semakin dikenali ramai, saya akan diarahkan supaya menutup blog ini, kerana saya mengajar ilmu sesat dan ilmu murtad. Bila sampai masa itu, memang saya akan padam semua yang ada di blog ini, dan blog ini akan saya tutup selamanya. Tetapi ilmuNya tidak akan pernah tertutup. Anda yang pernah menyalinnya boleh sebarkan lagi ilmu ini. Terjemahkanlah ia dalam bahasa apapun. Semua bahasa pun milik Allah. Kalau tidak, masakan orang Russia berdoa Allah boleh faham, kalau bahasa itu bukan milikNya.

Harap anda faham, ilmu ini sentiasa mempunyai musuh tradisinya sejak zaman berzaman. Iaitu mereka yang tidak faham. Adakah salah meraka? Tidak! Mereka tidak pernah bersalah. Allah memang telah tetapkan begitu perjalanan ilmu ini, dan saya harap anda juga begitu. Faham perjalanan ilmu ini. Terima kasih kerana menyalin dan menyebarakan ilmu ini.

No comments:

Post a Comment