Friday 17 October 2014

Tidak Mungkin

Ya Allah
KebesaranMu tidak mungkin aku faham
KepandaianMu tidak mungkin aku faham
KekuasaanMu tidak mungkin aku faham
KebijaksanaanMu tidak mungkin aku faham
KekayaanMu tidak mungkin aku faham
Belah kasihMu tidak mungkin aku faham
KesempurnaanMu tidak mungkin aku faham
Segalannya tentang Mu Ya Allah, semuanya tidak mungkin aku faham
Bagilah aku faham Ya Allah walaupun sedikit
Walaupun sedikit daripada segala-galanya
Bagilah aku faham Ya Allah
Kerana aku hendak tahu tentang kau Ya Allah
Kerana Kau pencipta aku
Dan aku mesti nak tahu tentang Kau
Walaupun aku tak layak tahu
Walaupun aku tak mampu tahu
Tapi aku nak tahu jugak
Walaupun sedikit

- Luahan di atas terlintas sepintas lalu sewaktu aku balik dari kerja, ianya datang secara tiba-tiba tanpa diundang, aku terus ambil perakam suara dan terus rakam sewaktu ianya sedang keluar dari mindaku. Dalam pada aku cuba untuk merakam setiap yang terlintas dan setiap yang terluah, kadangkala aku tidak sempat juga merakam sebab ianya datang terlalu cepat dan ianya pergi terlalu cepat. Ada benda yang aku ingat masa ia datang, dan selepas itu aku terus lupa. Kadang kala aku rasa sayang sebab tak dapat nak simpan ilmu Allah itu masa ianya datang. Tapi aku masih cuba untuk simpan, rakam dan luahkan di sini.

No comments:

Post a Comment