Saturday 18 October 2014

Blog Ini Untuk Siapa?

Aku hanya menyampaikan ilmu tentang tuhan. Blog ini untuk semua makhluk yang ingin mencari ilmu, dan khususnya yang ingin mencari tuhan yang tersembunyi di dalam terang. Tidak kira apa agama anda, tidak kira apa bangsa anda, orang yahudi pun boleh baca blog ni. Athies pun boleh baca blog ni. Aku hanya menyampai ilmu untuk seluruh alam. Ilmu tidak boleh terhad untuk sesuatu kaum atau agama. Ilmu itu sifatnya universal. Meluas dan untuk semua.

Blog ini juga bukan untuk orang makrifat sahaja. Blog ini untuk orang syariat, tarekat dan hakikat. Kalau athies pun boleh baca blog ini. Apalagi orang yang mencari tuhan. Bagaimana orang dari tingkat kefahaman yang lain boleh memahami makrifat kalau blog yang aku buat hanya untuk bacaan orang makrifat sahaja? Hebat sangat ke makrifat ni, sampaikan orang dari tingkat kefahaman yang lain tak boleh nak baca blog makrifat? Bacalah, blog ini untuk anda semua. Kalau boleh aku nak semua pembesar negara membaca blog ini.

Kita semua sama, syariat juga mencari Allah, tarekat juga mencari Allah, Hakikat juga mencari Allah. Bacalah apa yang ada. Setuju ke tak bersetuju ke, boleh terima ke tak boleh terima ke, boleh faham ke tak boleh faham ke, baca je lah. Blog ini untuk semua. Aku hanya menyampaikan cerita tuhan. Cerita tuhan adalah untuk manusia. Cerita tentang tuhan jangan di hadkan eksklusif hanya untuk orang makrifat sahaja. Sayangnya Allah itu tidak boleh dikongsi dengan orang lain.

No comments:

Post a Comment