Monday 6 October 2014

Ceritakan Kepadaku Tentang Allah

Aku ada menyimpan satu hasrat untuk bertemu dengan seorang wali atau kalau diizinkan dengan sebanyak wali yang boleh ku jumpa. Aku cuma ada satu sahaja soalan kepada setiap wali yang akan aku jumpa, iaitu 'Ceritakan kepaku tentang Allah'. Itu sahaja yang ingin aku tahu. Tiada yang lain selain dari itu, tiada yang lain selain Allah. Tiada yang wujud selain Allah. Tiada yang lebih penting selain dari Allah.

Aku ingin mendengar sebanyak cerita yang boleh diceritakan oleh setiap wali Allah yang aku jumpa tentang Allah. Aku ingin tahu tentang Allah dari kacamata mereka yang telah melihat Allah. Setiap dari mereka tentunya mempunyai banyak cerita tentang Allah. Aku ingin mendengar kesemuanya. Aku ingin tahu tentang Allah kesemuanya. Mereka lebih dahulu kenal Allah dari aku. Tentu mereka lebih faham tentang Allah dari aku. Mereka lebih lama bersama Allah dari aku, tentu seronok mendegar cerita Allah dari mereka yang telah lama bersama Allah. Aku hanya inginkan Allah, itu sahaja. Tolong ceritakan padaku tentang Allah. Allah yang menakutkan, Allah yang menyayangi. Allah yang besar. Allah yang gagah. Allah yang padaNya ada sejuta rahsia yang tidak terkupas.

Aku hanya ingin bersama Allah selamanya. Aku ingin tahu cerita tentang Allah selama aku hidup dan selama aku mati. Hanya Allah yang akan bersama aku selama-lamanya. Bila ada Allah yang lain tidak perlu ada. Allah sahaja sudah cukup bagiku. Ingatkan Allah itu adalah kerja aku. Bersama Allah itu adalah kerja aku. Rindukan Allah itu adalah nadi aku. Aku tidak ada yang lain selain dari Allah.

Allah mengatur perjalanan hidupku. Hidupku hanya berserah pada Allah. Allah menunjuk jalan padaku. Aku mengikut jalan Allah hingga ke akhirnya. Aku tiada jalan lain lagi. Jalan aku hanya menuju pada Allah. Biar aku jadi gila, biar aku jadi sasau, asalkan ianya untuk Allah.

No comments:

Post a Comment