Friday 17 October 2014

Dashyat getarannya

Setiapkali aku terbayangkan dashyatnya kuasa Allah.
Aku inginkan tulangku terus menjadi debu saat itu juga
Aku tidak mampu untuk menanggung beban dashyatnya kuasa Allah
Kadangkala aku terpaksa mengawal otakku supaya berhati-hati bila memikirkan dashyatnya kuasa Allah
Sebab bila terlalu memahaminya, habis bergegar seluruh tulangku dan ingin hancur saat aku terbayangkan dashyatnya kuasa Allah itu
Aku kena memikul perkara ini sepanjang hayatku
Aku kena bertahan dari tulangku hancur sepanjang hayatku
Aku kena sentiasa biarkan tulangku menggeletar dan bergetar dan hancur sepanjang hayatku
Biar, biarkan apa sahaja, asalkan untuk Dia
Kadangkala aku terpaksa dengan cepat mengalihkan perhatian otakku bila terfahamkan kedashyatan kuasa Allah
Tak boleh aku memahamkan terlalu lama, tidak boleh, menjadi debu semua tubuhku
Dia hebat
Dia dashyat
Getarannya hingga kepada debu

No comments:

Post a Comment