Monday 6 October 2014

Membuka Rahsia Allah

Setelah aku fikir dan aku timbangkan, rahsia Allah ini tidak akan aku bukakan kesemuanya. Sangat bahaya dan memang membahayakan. Aku sangat risau tentang penerimaan masyarakat tentang rahsia ini. Maafkan aku kerana tidak boleh membuka kesemua rahsia Allah. Aku masih akan bercerita tentang Allah, cuma rahsia kefahaman tentang Allah yang besar-besar tidak akan aku bukakan di sini. Lama juga aku berfikir samada hendak cerita semuanya tanpa tapisan atau tutup sebahagian rahsia besar Allah dan bukakan sebahagian yang masih boleh diterima masyarakat. Maafkan aku.

Aku bukannya tidak mahu berkongsi tetang Allah di sini, cuma aku amat risau tentang penerimaan masyarakat tentang sesuatu yang mereka tidak faham. Aku tidak akan menyalahkan kalian jika kalian menuduh aku gila, murtad atau kafir. Cuma aku tidak mahu kalian jadi seperti itu kerana rahsia Allah yang aku bukakan. Aku juga tidak mahu blog ini menjadi viral dan menimbulkan panik dalam masyarakat. Biarlah blog ini hanya dikunjungi oleh mereka yang dahagakan Allah, itu sudah cukup bagi aku.

Aku boleh faham tentang tindakan yang aku ambil ini kerana aku juga dari syariat. Aku juga asal dari kefahaman kamu. Jadi aku sangat faham akan kamu. Oleh kerana aku faham kamulah, maka keputusan ini diambil supaya aku dapat terus berkarya tentang Allah tanpa menimbulkan panik dalam masyarakat. Mungkin persoalan-persoalan yang berat tentang Allah tidak dapat lagi aku kupas di sini. Namum cerita-cerita tentang Islam dan Allah akan tetap aku berikan seperti biasa.

No comments:

Post a Comment