Monday 6 October 2014

Berjumpa Orang Hakikat dan Makrifat

Tuan-tuan, terus terang saya katakan inilah perkara yang paling susah untuk berlaku dalam hidup. Orang hakikat dan orang makrifat memang sangat susah untuk dijumpai, kerana mereka ini tidak suka berjumpa dengan manusia. Orang hakikat dan makrifat palsu memang ramai di luar sana, sangat ramai. Tidak terkira. Kalau anda berjumpa dengan mereka ini, berhati-hatilah jangan sampai tertipu. Baca semua post saya sebelum ini untuk lebih mengetahui tentang mereka ini.

Saya sendiri masih tercari-cari mereka-mereka ini. Guru hakikat yang sejati dan guru makrifat yang sejati. Mungkin saya boleh mendengar cerita-cerita dari mereka tentang Allah. Untuk tahu tentang mereka, kita mesti berjumpa dengan mereka, bergaul dengan mereka dan berkawan dengan mereka, barulah kita kenal siapa mereka dan apakah benar cerita-cerita tentang mereka yang telah tersebar dalam masyarakat ini, benar atau palsu. Jangan mudah sangat percaya cerita-cerita palsu tentang mereka ini. Selagi kita tidak berkawan dan kenal mereka ini. Janganlah membuka mulut menyampaikan cerita salah tentang mereka dalam masyarakat.

Semoga saya akan dipertemukan dengan mereka yang benar-benar seorang guru hakikat dan makrifat yang sejati. Kalau sudah berjumpa nanti. Saya akan ceritakan tentang mereka di sini. Banyak soalan yang ingin saya tanyakan kepada mereka. Nanti jawapannya akan saya kongsikan di sini supaya anda semua mendapat cerita yang benar tentang orang-orang seperti mereka.

No comments:

Post a Comment