Saturday 8 August 2015

Sesuatu Dari Dalam


Kuasa Allah itu asalnya dari dalam
Sebab sesuatu dari dalam adalah amat sukar untuk disedari
Kalau nak kesan dan faham sesuatu dari dalam kena masuk ke dalam

Masalahnya macamana nak masuk ke dalam
Siapa yang nak bawa masuk ke dalam
Kalau dah masuk ke dalam pun, boleh ke faham bila dah masuk ke dalam

Saya nak bagi sedikit contoh
Satu almari besar lebar dalam
Penuh dengan duit RM50
Satu hari kita hanya ambil sehelai
Selama sejuta tahun duit itu tak habis-habis

Kerana bila kita ambil sehelai, Allah gantikan sehelai
Dengan duit yang sebegitu banyak, boleh ke kita perasan pertambahan hanya sehelai duit, yang sehelai itu datangnya dari Allah
Inilah satu contoh yang mampu saya beri kepada mereka yang mampu faham
Saya nak beritahu kuasa dan hebat Allah itu dari dalam diri
Kenal diri itu wujud dari dalam
Kenal diri itu kenal dari dalam
Kuasa Allah itu asalnya dari dalam
Cari yang dalam
Faham yang diluar
Carilah yang asalnya dari dalam

2 comments:

  1. Menangis dlm hati saya membaca ayat2 diatas. Terasa begitu sesat nya diri ini yg selama ini dibutakan dgn kehebatan dan penipuan dunia hingga lupa diri dan lupa akan tujuan sebenar kita didunia ini. Apakah akan saya bertemu dgn Sang Pencipta dan diri sebenar diri? Apa yg harus saya lakukan? Apa yg saya harus korbankan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah kerana anda telah membaca dengan hati, Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, berpeganglah pada nama tuhan yang ini, semoga hati anda akan tenang

      Delete