Saturday 8 August 2015

Menanggung Kehebatan Kekuasaan Allah



Apabila menanggung kehebatan kekuasaan Allah
Jangankan semasa badan jasad masih lengkap
Ketika badan jasad sudah hancur luluh pun
Kita tidak akan mampu menanggung kehebatan kekuasaan Allah
Sesuatu yang telah hancur pun tidak akan mampu menanggung kehebatan kekuasaan Allah
Begitulah hebatnya kuasa Allah

Hebat dan dashyat sangat kuasa Allah
Namun berapa orang sahaja yang mampu memahaminya
Berapa orang pula yang mampu menanggungnya
Aku pernah ceritkan dahulu
Bila memikirkan tentang kuasa Allah itu
Aku ingin hancur saat itu juga
Kerana aku tidak tahan dengan kehebatan kuasa Allah
Malah setelah hancur pun aku masih tidak mampu menahan kehebatan kuasa Allah

Kuasa Allah itu sangat hebat
Hebat sangat
Menggentarkan jiwa
Menggentarkan hati
Menghancurkan jasad

Kadangkala memang ia datang
Kalau boleh aku katakan selalu juga ia datang
Tidak tertanggung rasa dihati
Takutnya tidak mampu nak ku hurai

Allah
Sebelum menyebut nama Mu aku sudah hancur
Hebat Kau Ya Allah
Terima kasih atas kehebatan Mu Ya Allah
Akan aku simpan kehebatan Mu
Dalam setiap pecahan jasadku

No comments:

Post a Comment