Wednesday 6 May 2015

Ingat Allah! Bila?

Ada orang ingat Allah di waktu sembahyang
Ada orang ingat Allah di waktu berzikir
Ada orang ingat Allah bila di rasa perlu
Bila sebenarnya Allah itu perlu diingat?
Adakah pada waktu-waktu tertentu sahaja
Adakah pada waktu-waktu yang dirasakan sesuai sahaja

Ingat Allah itu dia berterusan
Ingat Allah itu dia tiada putus
Ingat Allah itu dia tiada sempadan
Ingat Allah itu dari mula hingga tiada penghujung
Ingat Allah itu dari rasa yang berterusan
Ingat Allah itu dalam setiap kewujudan dalam setiap kehilangan
Ingat Allah itu tiada bermusim
Ingat Allah itu tiada sempadan
Ingat Allah itu di sebarang masa
Ingat Allah itu di sebarang tempat

Faham ke bila perlu ingat Allah?
Jangan disebut dalam sembahyang
Jangan disebut dalam zikir
Ingat Allah itu tiada henti dan tiada tamat

Tolong perbetulkan waktu ingat Allah
Jangan disebut lagi hanya dalam sembahyang dan di dalam zikir
Jangan diajar benda yang salah
Semua ini harus diperbetulkan

Ingat Allah itu disebarang tempat dan di sebarang masa
Di dalam tidur dan di dalam jaga
Jaga Allah diingat
Tidur Allah di dalam mimpi
Tiada benda lain
Tiada perkara lain

Aku ini hamba hina
Aku ini tiada apa-apa
Aku ini tidak pernah ada
Aku hanya menyampai
Sesuatu yang bukan dari aku tetapi dari AKU

No comments:

Post a Comment