Saturday 30 May 2015

Aku Busuk Tetap Mengadap Allah

Ya Allah Tuhanku Yang Penuh Belas dan Rasa Kasih
Aku tahu Ya Allah tanganku ini kotor
Tapi aku tiada tuhan selain Engkau
Maka aku hadapkanlah tangan kotorku ini kepada Engkau

Aku tahu kakiku ini juga kotor Ya Allah
Mahu atau tidak, ku hadapkan juga kaki kotorku ini Ya Allah kepada Engkau

Aku tahu lidah ku ini selalu berdusta
Tapi aku bukan ada tempat lain nak ku lari Ya Allah
Maka ku hadapkan juga lidah kotorku ini kepadaMu Ya Allah

Wajahku ini juga kotor Ya Allah
Wajah palsu yang bertukar-tukar dengan segala macam topeng
Wajah penuh dusta dan penipuan
Aku sangat malu untuk ku hadapkan wajah kotorku ini Ya Allah kepadaMu
Tapi aku tahu Ya Allah wajahmu sangat Mulia dan Suci
Maka dengan rasa malu dan hina ku hadapkan juga wajah kotorku untuk memandangMu

Ya Allah apakah aku mampu untuk lari dariMu kalau aku ini penuh kekotoran
Apakah aku mampu untuk menipuMu dengan merasa diriku ini Mulia dan Suci
Aku tahu Ya Allah aku ini manusia kotor, tetapi aku bukan ada tuhan lain selain Engkau
Maka walaupun aku ini penuh kekotoran, aku tetap mahukan Engkau
Aku tetap akan mengadap Engkau
Kerana aku tahu
Aku tidak mampu lari ke mana pun untuk menyembunyikan diriku ini yang penuh kekotoran

Busuknya aku Engkau pasti dapat menghidunya
Apakah aku mampu bersembunyi dariMu
Apakah aku mampu menipuMu dengan menyemburkan sejuta pewangi ke atas tubuhku
Untuk menyembunyikan busukku kepadaMu

Maka dengan itu Ya Allah
Aku tetap hadapkan segala busuk diriku kepadaMu
Kerana aku tahu Engkau tuhan yang penuh dengan rasa Belas dan Kasih

No comments:

Post a Comment