Saturday 30 May 2015

Maaf! Beberapa Cerita Telah Ditarik

Setelah aku membaca kembali beberapa cerita lama. Ada cerita mengandungi rahsia yang tinggi dan sukar difahami. Aku memohon maaf kerana telah mengeluarkan cerita yang tidak sepatutnya dikeluarkan. Aku juga memohon maaf kerana terpaksa menarik semula cerita itu. Kadangkala bila sedang asyik, gila dan mabuk dengan Allah. Apa pun kita sudah tidak perasan. Sesiapa yang sempat salin cerita itu. Itu rezeki anda. Baca balik dan semoga Allah memahamkan anda.

Kalau ikutkan hati memang aku nak buka semua rahsia. Tetapi aku faham. Aku bawa sesuatu yang menghairankan. Aku bawa sesuatu yang gila. Aku bawa sesuatu yang melebihi semulajadi. Maka kerana itu aku perlu hadkan apa yang ingin diceritakan. Aku ada juga bercerita dengan mereka yang baharu hendak berjinak-jinak dengan makrifat. Malangnya mereka tidak mampu faham cerita aku. Malah aku pula dituduh gila. Oleh kerana itu aku merasakan, perlu menghadkan cerita tentang Allah.

Ilmu pelik, ilmu hairan bukan semua orang boleh faham. Manusia mempunyai keterbasan akal dan keterbasan kefahaman. Bila sesuatu itu melebihi dari keterbasan akal, kesimpulan mudahnya orang yang menyampai cerita itu gila. Macam juga bumi ini. Pada suatu masa dahulu, mereka yang mengatakan bumi ini bulat adalah gila.

Ada juga cerita yang masih mengandungi rahsia, yang tidak terlalu membebankan akal, aku lepaskan di blog ini. Kalau timbul kontroversi, aku tarik balik.

Dalam menyampaikan ilmu rahsia ini, aku lebih suka berkias. Bila berkias orang yang faham sahaja akan faham. Mereka yang suka membaca yang tersurat tidak akan nampak yang tersirat. Mereka yang memang hidup dalam tersurat tidak tahu ada rahsia disebalik itu. Jadi rahsia itu hanya akan sampai pada mereka yang faham. Mereka yang tidak faham. Hanya boleh baca dan tidak faham rahsianya. Cara ini lebih mudah.

Aku boleh menyampaikan rahsia dalam satu kod yang tidak semua orang faham. Mereka yang faham kod itu, rahsianya akan jelas. Mereka yang tidak faham kod itu, rahsianya akan jadi kabur dan hilang. Cara ini lebih selamat dalam menyampaikan rahsia. Bukan aku menyembunyikan, cuma rahsia yang terang bersembunyi di dalam sesuatu yang kabur.

Jadi aku membocorkan rahsia hanya pada mereka yang faham. Pada mereka yang tidak faham, rahsia itu masih selamat dan tidak bocor. Cara inilah yang aku fikir lebih mudah untuk semua orang dan juga lebih selamat dalam menyampaikan.

Terima kasih kepada anda yang masih dahagakan Allah. Selagi Allah belum panggil aku berhenti, aku akan berkarya atas ilmuNya. Kalau Allah sudah panggil aku balik, maka baliklah aku kerana Tuan aku dah panggil balik.

2 comments:

  1. Assalam...terasa hiba kerana tak sempat membaca nukilan permata RAHSIA itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalamualaikum.. tidak mengapa jika tidak dapat membaca rahsia yang dahulu, banyak lagi post-post lain yang ada rahsia yang disembunyikan, teruskan membaca, teruskan mencari Allah

      Delete