Wednesday 1 April 2015

Aku Si Ulat Mayat

Aku bukanlah Raja
Tetapi aku memakan daging Si Raja
Aku bukanlah Jutawan
Tetapi aku memakan daging Si Jutawan
Aku bukanlah Pembohong
Tetapi aku memakan daging Si Pembohong
Aku tidak Mencuri
Tetapi aku memakan daging Si Pencuri

Adakah kalian semua lebih mulia dari aku bila sudah di dalam tanah?
Aku rasa tidak, sebab kalian semua sama sahaja busuknya
Tidak jutawan lebih busuk dari si miskin
Tidak juga raja lebih wangi dari rakyat jelata

Aku juga hairan melihat kalian membanding beza diri siapa lebih kaya dan mulia di atas dunia
Sedangkan di dalam tanah ini kalian sama sahaja busuknya bagi aku
Aku juga tidak lebih mulia dari kalian

Ingin nasihat dariku?
Samakanlah diri kalian di atas dunia
Sebelum kalian menjadi busuk yang sama di dalam tanah bersamaku

Tidak percaya?
Tunggulah saat kalian bersamaku nanti
Aku akan pastikan kalian semua sama sahaja busuknya

No comments:

Post a Comment