Tuesday 8 July 2014

Kamu Tidak Perlu Faham Aku

Kerana aku tahu kamu memang tidak akan pernah untuk dapat memahami aku. Hanya aku yang faham aku, dan aku nak bagi kamu supaya faham aku, tetapi aku tidak pernah mengharapkan kamu supaya faham aku. kerana aku tahu, aku di mana dan kamu di mana.

Aku bercerita hanya untuk meluahkan rahsia tuhan. Bukan untuk supaya kamu boleh faham tuhan, kerana tidak mungkin kamu boleh faham tuhan, tanpa tuhan yang memahamkan kamu. Tapi sekurang-kurangkan kamu sudah ada gambaran tuhan yang kamu tidak dan belum lagi faham. Tidak mengapa, cukup sahaja kamu dapat gambaran yang kamu tidak faham. Tunggu sahaja faham itu diluluskan oleh yang empunya faham dan akan beri faham.

Aku ingin sangat supaya kamu faham, dan aku tidak pernah marah sekiranya kamu masih juga tidak faham-faham. Aku juga dulu tidak pernah faham dan tak faham-faham. Tapi akhirnya pemahaman itu diluluskan oleh pemberi faham. Aku juga mengharapkan Dia akan meluluskan faham itu kepada kamu.

Jangan kamu gusar dan marah sekiranya masih tidak faham. Teruskan baca dan baca dan baca. Lebih baik dari cuba nak faham dari langsung tak nak ambil tahu tentang tuhanmu. Sekurang-kurangnya kamu menunjukkan minat untuk faham siapa tuhan kamu? Itu pun sudah satu usaha yang bagus dari kamu, dari sekalian banyaknya yang langsung tidak mahu ambil tahu tentang tuhannya. Aku memang sangat berharap Dia akan memberi kamu faham.

Dia itu sangat faham kamu. Dia itu terlalu faham sangat akan kamu. Sangat rugi sekiranya kamu tidak mahu ambil faham tentang Dia yang selalu faham sangat akan kamu. Patutkah kamu membiarkan sahaja Dia yang selalu ambil faham tentang kamu, sedangkan kamu tidak mahu pun ambil tahu dan faham akan Dia. Berubahlah sekarang, dan ambil faham akan Dia, kerana Dia selalu tunggu akan kamu untuk diberi faham akan Dia. Semoga kamu memperolehinya.


No comments:

Post a Comment