Tuesday 1 July 2014

Cari Allah Sampai Jumpa

Tuan-tuan, dalam mencari Allah kita tidak boleh putus asa kerana Allah tidak pernah putus asa dengan kita. Maka kita lebih lagi tidak boleh berputus asa dengan Allah. Kita tidak boleh putus semangat, putus harapan, bosan, letih, tak larat, menyampah dan berbagai-bagai lagi alasan. Allah tidak pernah bagi alasan pada kita. Sepatutnya kita tidak boleh bagi alasan pada Allah.

Mungkin setahun cari tak jumpa Allah, tak pe, cari lagi untuk sepuluh tahun, kalau tak jumpa lagi, tak pe, cari lagi untuk 20 tahun. Masih tak jumpa, tak pe, cari lagi untuk 30 tahun, Allah tak pernah jemu dengan kita sepanjang umur dunia. Biar sampai malaikat maut mencabut nyawa kita, carilah Allah tuan-tuan.

Lebih baik kita mati mencari Allah yang tidak kita jumpa, daripada kita hidup mencari dunia yang pasti hancur lebur. Mencari yang kekal lebih baik dari mencari yang akan hancur. Kenapa kita tidak pernah putus asa kepada dunia yang akan hancur, tetapi putus asa dengan Allah yang kekal?

Carilah Allah tuan-tuan. Caranya ada banyak, ada yang telah saya ceritakan, ada yang belum saya ceritakan. Kadangkala saya takut nak buka semuanya rahsia Allah. Bukan tidak mahu cerita. Cuma takut orang lain tidak boleh faham dan membuatkan perkara ini jadi semakin sukar buat tuan-tuan.

Mungkin perlahan-lahan saya akan bukakan juga rahsia Allah ini. Cuma mungkin waktunya sahaja tunggu keizinan dari yang empunya rahsia. Sebenarnya ada rahsia yang saya dah buka, cuma tuan-tuan nampak atau tidak terpulanglah kepada Allah yang menampakkan rahsianya.

Saya tidak pandai, saya tiada apa-apa. Hanya Allah yang pandai dan dia empunya segala-galanya. Semoga tuan-tuan dibukakan hari untuk memahami Allah dan dapat melihat Allah.

No comments:

Post a Comment