Friday 20 March 2015

Lihatlah Diri



Lihatlah diri
Sampai timbul rasa hairan
Lihatlah diri
Sampai timbul rasa pelik
Lihatlah diri
Sampai timbul rasa takut
Lihatlah diri
Sampai tiada

Sampai tiada apa lagi yang ingin dilhat
Boleh ke lihat diri sampai tiada

Berani ke lihat diri sampai tiada
Di mana nak lihat diri sampai tiada

Pernah dengar ke tempat tinggal namanya kubur
Selalu ke melawat kubur
Setahun sekali ke seumur hidup sekali

Kalau tempat nak dapat ilmu yang tiada pun jarang pergi
Mana nak faham kubur
Mana nak faham ilmu yang tiada

Takpe lambat laun pun akan faham juga
Atau dipaksa faham sebab sudah ke kubur
Nak dipaksa faham
Atau nak faham sebelum dipaksa

Aku dah beritahu
Aku dah ingatkan
Aku dah menyampaikan
Jangan cakap aku berpeluk tubuh
Jangan cakap aku tidak beri peringatan

Selalulah ke kubur
Disitu ada jawapannya
Cari sampai dapat
Selagi tak dapat jangan balik

Bawa tilam bantal tidur di sana
Esok-esok tidur di sana tanpa bantal
Cari-carilah orang yang telah tiada

No comments:

Post a Comment