Friday 20 March 2015

Allah Itu...



Allah itu wujud
Kita pun wujud
Akan sampai masa kita tiada
Tapi kita tidak nampak siapa sebenarnya yang wujud

Allah itu berkata-kata
Kita pun berkata-kata
Akan sampai masa kita bisu
Tapi kita tidak nampak siapa sebenarnya yang berkata-kata

Allah itu cantik
Kita pun cantik
Akan sampai masa kita jadi buruk dan membusuk
Tapi kita tidak nampak siapa sebenarnya yang cantik

Allah itu hebat
Kita pun hebat
Akan sampai masa kita jadi lemah dan lebur
Tapi kita tidak nampak siapa sebenarnya yang hebat

Apa kita ini
Semua pun tidak nampak
Ada mata tidak pandai nak melihat
Ada akal tidak pandai nak guna

Sebab apa
Sebab yang kita nampak hanya diri

Aku yang wujud
Aku yang hebat
Aku yang cantik
Aku yang kuat
Kita lupa siapa sebenarnya AKU itu

No comments:

Post a Comment