Friday 20 March 2015

Ilmu yang TIADA



Ilmu aku ini
Ilmu mati
Ilmu aku ini
Ilmu mayat
Ilmu aku ini
Tiada guru

Mana mungkin mayat berguru
Mana mungkin mayat berkehendakkan kepada guru
Orang yang hidup saja yang ingin sangat berguru
Orang yang hidup saja yang berkata kalau tiada guru
Gurunya syaitan iblis

Syaitan dan iblis tidak peduli dengan mayat
Syaitan dan iblis nak goda mayat macamana
Roh sudah tiada
Jasad pun sudah tiada
Apa lagi yang ingin digoda

Masih lagi nak cari guru
Carilah
Aku tidak menghalang
Aku sudah memberitahu
Terpulanglah nak jadi mayat
Atau nak cari guru
Sebab guru pun akan jadi mayat

Aku pilih jalan pintas
Aku tidak suka terbeban dengan manusia
Aku suka menjadi mayat
Mayat sudah tiada dunia
Tiada dunia, tiada guru, tiada apa
Ilmu ini ilmu yang TIADA

No comments:

Post a Comment