Sunday 23 October 2016

Malukah Kita Di Depan Tuhan?

Kadangkala aku bertanya
Malukah kita kepada Tuhan?
Pernahkah kita merasa malu dengan Tuhan
Kenapa pula kita perlu rasa malu dengan Tuhan
Kalau sudah merasa malu
Ke mana pula hendak kita sembunyikan wajah ini
Akibat dari perasaan malu kita kepada Tuhan

Aku sangat malu dengan Tuhanku
Sampai tidak tersembunyi wajahku yang tidak tahu malu ini pada Tuhanku
Hendak menunduk untuk sembunyikan wajahku, tidak mungkin Allah tidak nampak wajahku
Hendak ku tunjuk sahaja wajahku di depan tuhan
Aku sangat malu

Aku malu kerana aku berdosa pada Tuhan
Aku malu kerana banyaknya dosa-dosa aku kepada Tuhan
Aku tidak mampu menghitung banyaknya dosa aku kepada Tuhan
Berbuat dosa dalam keadaan wajahku
Ku hadapkan pada yang Esa

Ya Allah
Apalah aku ini
Berbuat dosa di depan Engkau
Tetapi tidak ada rasa malu
Teruknya aku ini Ya Allah
Hinanya aku ini Ya Allah

Di manakah tempat yang ketika aku berbuat dosa Engkau tiada disitu?
Tapi aku dengan muka yang hina
Masih sanggup berbuat dosa di hadapan-Mu
Seolah-olah Engkau tidak melihat dosa yang aku lakukan pada-Mu
Teruknya aku Ya Allah

Bercakap dengan membuat dosa
Berniat dengan membuat dosa
Berjalan dengan membuat dosa
Aku malu Ya Allah
Sangat malu Ya Allah

Lebih tak tahu malu lagi Ya Allah
Setelah berbuat dosa dalam keadaan sedar diri
Aku berpura-pura memohon keampunan dari-Mu Ya Allah
Seolah-olah semasa membuat dosa itu
Aku dalam keadaan tidak sedarkan diri
Melampau aku ini Ya Allah

Sememangnya aku ini orang-orang yang melampaui batas
Ya Allah aku hanya ada Engkau sebagai tuhanku
Itu sahaja yang mampu aku katakan Ya Allah

No comments:

Post a Comment