Wednesday 25 November 2015

Aku Bukan Guru Makrifat

Aku bukan seorang guru
Jangan anggap aku guru
Jangan panggil aku guru
Manusia hina sepertiku tidak layak menjadi guru
Aku tidak mengajar ilmu makrifat
Sebab aku tidak mengajar
Aku tidak layak dipanggil guru
Tidak layak dianggap guru

Aku hanya seorang pencerita
Menceritakan sesuatu
Menyampaikan sesuatu
Memberitahu sesuatu
Panggillah aku penglipurlara

Cerita aku mungkin hanya dongengan
Cerita aku boleh juga sebuah cerita palsu
Cerita aku anggap saja cerita karut

Aku suka bercerita
Cerita yang karut marut
Cerita yang merepek ntah apa-apa
Tak faham pun tidak mengapa
Cerita merepek
Siapalah yang boleh faham

Terima kasih kepada mereka yang sudi membaca cerita merepek aku
Terima kasih kerana membaca cerita karut marut aku
Apalah aku ni
Bercakap pun merapu

Maafkan aku Ya Allah
Aku memang suka merepek

No comments:

Post a Comment