Tuesday 14 July 2015

Lailatul Qadar

Sempena kita masih di dalam bulan Ramadhan
Aku ingin bercakap sedikit tentang malam Lailatul Qadar
Malam yang lebih baik dari seribu bulan atau bersamaan 83 tahun
Aku melihat manusia semakin sibuk meneka malam bilakah malam seribu bulan
Ada yang kata pada malam semalam, ada yang kata mengikut ilmunya pada malam kelmarin
Hakikatnya...ia rahsia Allah
Biarlah ia menjadi rahsia, jangan kita menunjuk pandai seolah tahu sangat bila malam Lailatul Qadar

Ada mereka mencari-cari malam Lailatul Qadar
Ada yang merasakan mereka telah mendapat lesen masuk ke syurga kerana beribadah dalam seluruh Ramadhan
Ada yang meningkatkan amalan pada 10 malam terakhir Ramadhan, juga sebab nak sangat jumpa malam Lailatul Qadar sebab dapat masuk ke Syurga

Aku tertanya-tanya mana yang lebih penting?
'Allah' kah, atau malam Lailatul Qadar
Ingat 'Allah' kah atau malam Lailatul Qadar
Cari 'Allah' kah atau malam Lailatul Qadar
Aku mencari pemberi malam Lailatul Qadar
Aku ingin pencipta malam Lailatul Qadar
Hanya itu yang aku mahu
Yang lain semua aku tak peduli

Hidup aku dan seluruhnya hanya untuk Allah
Bukan untuk malam Lailatul Qadar
Allah itu lebih baik dari SEJUTA BULAN

No comments:

Post a Comment